8 Temmuz 2009 Çarşamba

Öss Tercihleri ile İlgili Önemli Bilgiler



Öss sonuçlarının ardından önemli bir dönem olan öss tercihleri çok kısa bir zaman sonra başlayacak ve bu dönemle ilgili bilinmesi gereken birçok püf nokta bulunmakta.


Öncelikle Sınavsız Geçişle ilgili bilgileri verelim:

Sınavsız geçiş mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarından mezun olan öğrencilerin istedikleri ön lisans programlarına okudukları bölümlerin devamı niteliğindeki serbest bir şekilde sınavsız yerleştirilmeleridir.

Sınavsız geçişin dışında çok merak edilen bir konu da ikinci öğretimdir:

İkinci öğretim ,Yüksek öğretim kurumlarında normal öğretimin bitmesinden sonra yapılan genellikle akşam okulu olarak bilinen yani dersleri öğleden sonra saat 2-3 arasında başlayan öğretim şeklidir.İkinci öğretimin normal öğretimden tek farkı ders saatlerinin farklı olması ve katkı payının yüksek olmasıdır.
Bunların haricinde bir de Açıköğretimi açıklamak gerekir. Açıköğretim uzaktan eğitim yapan bir yüksek öğretim kurumudur.Öğrencilerine geniş imkanlar tanıyan ve okula bağlılığı olmayan bir öğretim şeklidir. Açıköğretim fakültesine kayıtlı öğrenciler yılda 2 kez yapılan sınavlara katılırlar bunun haricinde örgün bir şekilde okula gitmezler ve öğenciler sınava ikamet ettikleri bölgelerde girerler. Açık öğretimle ilgili detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.
Öss tercihleriyl
e ilgili bilinmesi gereken hususlar hakkında kısaca bilgi verdik ancak bu konuyla ilgili yazı dizimiz devam edecek. Öss tercihlerinde puanınıza göre en iyi bölüm ve üniversiteyi kazanabilmek için sitemizi takip ediniz...

3 yorum:

  1. ös tercıhlerı ne zaman baslıcak acaba

    YanıtlaSil
  2. düz lise çıkışlıyım 3a ve 3b formu aklıma takıldı her ikisini de tercih edebilir miyim gelen ea1 puanımla yardımcı olursanız çok sevinirim tşkrlr

    YanıtlaSil
  3. ben ticaret meslek lisesi mezunuyum sınava girdim belirli bi puan aldım ama çok yüksek değil sınava girmeme rağmen sınavsız geçiş hakkımı kullanabilir miyim? yardımcı olursanız sevinirim.şimdiden teşekkürler...

    YanıtlaSil